vineri, 26 decembrie 2008

Curbe, culori, turta dulce, Hensel si Gretel

..or just Gaudi! Apartamentul lui Carlos e chiar langa Sagrada Familia, care arata impresionant, dar ce mi se pare cel mai tare, este faptul ca biserica este construita si se construieste in continuare numai din donatii (dealtfel lucrarile la ea au inceput acum peste 100 de ani, in 1882), n-am intrat in primele zile pt ca se platea si nu stiam cum stam cu banii, apoi cand am aflat ca banii de intrare sunt pentru constructia bisericii, am zis ca trebuie neaparat sa intram si ca o sa gasim noi momentul, ca doar e langa casa... Evident ca am ajuns in ultima zi, si ne-am trezit ca suntem in intarziere la aeroport deci, adio Sagrada Familia, ne vedem mai in amanunt data viitoare! Si nici makr nu i-am facut poze, mi-a facut mie cineva una care e cam varza, dar puteti da google search pt imagini mai bune :)In schimb am vizitat Casa Batllo si Casa Mila (La Pedrera), cele mai importante/populare creatii ale lui Gaudi din Barcelona (dupa biserica desigur), spitalul San Pau (n-am facut poze ca uitasem aparatul, deci se aplica tot google search) si Park Guell unde e si palatul Guell, tot creatiile lui Gaudi, pt un nene bogat.
O sa le iau pe rand.
Casa Batllo: arata ca in basme, parca e din turta dulce si eu cred ca merita vizitata si in interior, are niste camere ft tari, totul e curbat, usi geamuri, tavan...totul e colorat....greu de descris ca sa corespunda cat de cat cu felul in care arata, asa ca iata mai concret:

Bianca in curtea interioara, ascultand ghidul audio, toti vizitatorii aratau, de parca vorbeau la celular si cand ne faceam poze, nu stiam cum sa ascundem ghidul k pierdeam sirul povestii, asa k in multe poze aratam de parca vorbim la mobil in muzeu.
Un cordior care dadea intr-un fel curte interioara, totul era hipnotizant de albastru.

Bianca si cu mine in curtea din spate, amandoua ft treze, desi nu pare.

Acoperisul bestial, in forma de dragon. Fatada Casei Batllo.

Niciun comentariu: