duminică, 1 martie 2009

James Rizzi

L-am descoperit pe Rizzi la o expozitie de la muzeul comunicarii, din Berlin.
Berlinul mi se pare atat de tare incat nu stiu cum sa scriu despre el, despre tot tripul Berlin-Copenhaga-Amsterdam, asa ca nu am de gand sa-mi fac o lista cu tot ce ar fi de povestit, vreau sa las chestiile pe care le-am descoperit/intalnit sau care m-au impresionat in excursie, sa-mi revina in minte alaturi de nevoia de scrie despre ele, ca sa nu mai postez toate prostiile :)
Asadar James Rizzi e primul.
James Rizzi e un artist pop american, care s-a nascut si a crescut in Brooklyn, New York. A studiat Arte Plastice la Universitatea din Florida, Gainesville, si in ultimul an de facultate a inceput sa experimenteze, combinand pictura, sculptura si grafica.
Este inovatorul unei tehnici de lucru 3D, construindu-si practic lucrarile. Povestea a inceput in felul urmator: a creat o gravura, a imprimat-o de doua ori si a colorat-o de mana. Pe urma, a montat bucati (decupaje) dintr-un print peste celalalt, suprapunandu-le si folosind o sarma, pentru a crea efectul de adancime. A avut succes si a continuat sa-si dezvolte ideile.
Rizzi e cunocut pentru lucrarile sale 'elaborate, intinse ca dimensiune, si debordante in peisaje urbane antropomorfe'. J. R. este un 'artist urban primitiv'. Influente notabile asupra lui, au avut pictorul francez Dadaist Jean Dubuffet, Pablo Picasso si Paul Klee.
Mie mi-a placut mult expozitia. Si mi s-a parut tare, ca lucrarile lui erau ft. copilaroase, vii si joyful, dar unele aveau de fapt mesaje ft. dure sau incercau sa ilustreze chestii naspa. Era un amestec misto, intre ceva aparent naiv si idealist, si o constientizare clara a tuturor lucrurilor negative si de cacat din jur, mi s-a parut adorabil de sincer.

Prima poza pe care am facut-o, thinking of Bonnie Tyler...
View more about James Rizzi on: http://www.jamesrizzi.com/home.htm

Niciun comentariu: