luni, 13 iunie 2011

Training II

Conflict management. Desen pe jos un patrat mare. Impartim fiecare latura in 10 segmente si obtinem 100 de patratetele. Complicat, dar ne organizam cu scoci si sfoara si reusim. Avem voie sa pasim dintr-un partat-n altul doar in fata sau pe diagonala. Nu putem merge dreapta, stanga, nu ne putem intoarce inapoi. Un singur traseu este corect ca sa strabatem patratul dintr-o parte in cealalta. Noi trebuie sa ghicim traseul, cel care va incepe, pe incercate. Daca greseste un pas, o ia de la inceput. Nu avem voie sa vorbim intre noi. Sau sa incercam sa ne ajutam. Dupa ce primul ghiceste traseul, trebuie sa strabatem acelasi traseu, unul cate unul. Nu avem voie sa ne luam notite, sau sa cerem ajutor. Ne bazam pe memorie. Daca cineva greseste, toti care deja au parcurs patratul trebuie sa-l parcurga din nou, fara greseala. Orice greseala inseamna repetitie de la primul. Jocul poate dura si ore. Trebuie sa fim atenti, sa avem rabdare, sa nu ne enervam. Incerc sa-mi numerotez in minte cele 10 coloane verticale si cele 10 randuri orizontale. Incepem. Primul ghiceste jumatate de traseu. Se incurca. O ia de la inceput. Se incurca din nou. Mai incearca odata. Se incurca si mai repede. Incearca altcineva. Ghiceste 3 sferturi din traseu. Mai sunt 3 patratele de aflat. Greseste. Incearca din nou. Reuseste sa parcurga tot traseul. Urmatorul! Are memorie buna. A pasit exact in aceleasi patratele. Eu incerc sa memorez: 6, 77, 8,7,6,5,4... Cel de-al treilea greseste. O luam de la inceput. Merge repede. Primii au tinut minte pe unde-au calcat. Reuseste si al treilea. Urmeaza al patrulea. Disting un murmur: dreapta, stanga, fata, fata, stanga, stanga... A ajuns pe partea cealalta. Incerc si eu: 6, 77,8, stanga, stanga...in jurul meu sunt o multime de patratele, in fata mea 3 randuri...unde ma aflu? care e urmatorul pas? in fata, diagonala stanga? Pasesc, gresesc.Uf! In loc sa ma tin de tehnica mea, m-am pierdut in alegeri.. O luam de la inceput. Cei de dinaintea refac rapid traseul, unul dupa altul, fara greseala. Huh! O sa merg pe varianta cu numere: 6,77,8,7,6,55,44! Am reusit! Sunt pe partea cealalta. Jocul continua. E o oarecare tensiune. Dar daca cineva greseste, nu mai conteaza, deja visez traseul asta. Si toti de langa mine, la fel. E ca o poezie, care-ti intra-n minte si n-o mai poti uita! Si totusi ar fi frumos sa nu mai greseasca nimeni. La ultimul deja sunt pregatita s-o iau de la inceput. Prea au mers lucrurile bine! Si ultimul parcurge fiecare patratel fara greseala! Wow! Am terminat jocul. Au trecut 15 minute. Suntem relaxati si distrati. Dac-am putea sa ne manageriem toate conflictele intr-un traseu de 10 patratele, viata ar fi asa frumoasa! Ar fi de ajuns probabil, doar sa ne dorim toti acelasi lucru, sa respectam un traseu comun. Imi place cum suna: traseu comun. O sa incerc sa nu uit jocul asta.

Niciun comentariu: